KROK DRUGI

Czy masz ustalone procesy w swojej Firmie?

Image

Jeśli jeszcze nie rozpocząłeś procesu wdrażania systemu ERP dla swojej firmy to w pierwszej kolejności zadaj sobie poniższe pytania.

  • Czy masz ustalone procesy mające miejsce w Twojej Firmie?
  • Czy określiłeś procedury dla tych procesów?
  • Czy automatyzujesz wykonywane zadania?

Czytaj dalej, może się okazać, że systemu ERP w ogóle nie potrzebujesz.



KROK PIERWSZY
Czy masz ustalone procesy w swojej Firmie?


  • Czy komunikacja między działami Twojej firmy jest poprawna?
  • Czy miewasz przestoje w realizacji zamówień irytujące dla Twoich klientów?
  • Czy czujesz że pracownicy wykonują swoje zadania efektywnie?
  • Czy wiesz dokładnie jak pracuje Twoja firma? Gdzie są Twoje słabe strony w firmie.

Jeśli odpowiedziałeś sobie NIE na którekolwiek z tych pytań to lepiej sprawdź

jak ogarnąć chaos w firmie



W przeciwnym wypadku przejdź do korku drugiego


KROK DRUGI 
Czy zadania są wykonywane według określonych procedur? 


  • Czy Twoi pracownicy samodzielnie wykonują zadania według określonych zasad?
  • Dział sprzedaży ma pełną kontrolę nad zamówieniami, a w magazynie jest przestrzegana kolejka czynności związanych z poprawnym wydaniem Twoich produktów.
  • Procesy te są prawidłowo weryfikowane?
  • Czy uważasz, że te procedury można by jakość polepszyć?


Jeśli nie masz procedur, to może być to czynnikiem powodującym chaos w firmie

Zobacz jak ogarnąć chaos w firmie
Jeśli masz już procedury to wykonaj  


KROK TRZECI 
Wykonywane zadania w Firmie podlegają procesom automatyzacji?



  • Czy uważasz, że pracownicy pracują w pełni efektywnie?
  • Czy spełnia to Twoje oczekiwania?
  • Czy widzisz miejsca, które mogły by być zautomatyzowane?
  • Księgowa wprowadza ręcznie wyciągi, faktury dla Twoich klientów nie są wysyłane automatycznie drogą mailową, a magazynier gubi i myli kartki z wydrukowanymi zamówieniami?
  • Nie używa kolektora, automatycznie nie weryfikuje i nie przygotowuje zamówień bez błędów?

Jeśli przeszedłeś w swojej Firmie powyższe kroki, to dopiero wtedy wykonaj krok następny - pomyśl o wdrożeniu systemu ERP, który wspomoże i usystematyzuje Twoją pracę.


Zanim jednak to zrobisz pamiętaj o najważniejszym kroku. Zrób najpierw Analizę Twoich Oczekiwań oraz Audyt posiadanych procedur i rozwiązań obowiązujących w Przedsiębiorstwie. 


“ Nie kupuj systemu ERP zanim nie przeprowadzisz Analizy Przedwdrożeniowej i nie zoptymalizujesz Procesów które mają miejsce w Twoim Przedsiębiorstwie”




Analiza wdrożeniowa jakiegokolwiek systemu do prowadzenia Firmy ma na celu ustalenie szczegółowych wytycznych dla takiego systemu. 

Określenie tego co tan system ma robić w Twojej Firmie, jakie zadania i procedury Twojego Przedsiębiorstwa ma wspomagać i automatyzować. A przez to w konsekwencji ma spowodować efektywniejsze wykonywanie zadań, co przełoży się na zysk Firmy. 

Ale przejście wymienionych trzech kroków jest niezbędne abyś dotarł do samej wstępnej Analizy. 

Dopiero w jej trakcie ustalimy jakie moduły są Ci niezbędne. Określimy jakie będą koszty takiego wdrożenia. Jakie uzyskasz z tego korzyści. Oraz powiemy Ci jak to wszystko powinno być przeprowadzone, nakreślimy harmonogram działań, które nie zaburzą bieżącego funkcjonowania Twojej Firmy.

I najważniejsze!
Dopiero po Analizie powinieneś podjąć decyzję o wdrożeniu.



Dlatego, że widzieliśmy niejednego klienta, który najpierw kupił i wdrożył system klasy ERP bez poprawnej analizy i spowodował tym jeszcze większy chaos w firmie. Niejednokrotnie wtedy firma zaczynała pracować na dwóch różnych systemach – nowym,  z którego nikt nie chciał korzystać i na starym, który sam w sobie był totalnym chaosem. 

Albo inny przypadek, firma kupiła licencję i dopiero później zdała sobie sprawę, że teraz wdrożenie tego jest zbyt kosztowne. W ten sposób, po prostu nigdy nie dokonała wdrożenia, a pieniądze na licencje? No coż, zostały wydane bezsensu. 


Jak możesz uniknąć straconych pieniędzy na nieodpowiedni dla Twojej firmy system ERP?

Podsumujmy. Unikniesz nietrafionych inwestycji jeśli sprawdzisz czy wykonałeś poniższe trzy kroki:

  • KROK 1 - Ustalisz procesy mające miejsce w Twojej Firmie
  • KROK 2 - Określisz procedury dla tych procesów
  • KROK 3 - Zautomatyzujesz wykonywane zadania

Co czeka Cię następnie?

Skoro już wszystkie trzy kroki masz za sobą to zrób kolejny...


Arkadiusz Zamarja
BitConsulting.pl

P.S. Rozsądne frmy dopiero po analizie określają, czy, jaki i w jakim zakresie system ERP należy wdrożyć!

Najczęstsze pytania i wątpliwości co do Analizy

Nie tylko Ty zastanawiasz się nad jej sensem:

Wykonaj z nami Analizę Przedwdrożeniową

ANALIZA

Czy warto "tracić czas" na Analizę Przedwdrożeniową?

ANALIZA
Kotwica na koniec oferty Analiz